Jste lační
nadprůměrných
informací?

Pivovar Samson investoval v roce 2012 do modernizace desítky milionů korun

8.2.2013 / Pivovar Samson



Pivovar Samson vstupuje po roce, kdy s novým vedením pracoval na stabilním začlenění na pivovarnickém trhu, do toho letošního roku vybaven novými technologiemi a po kompletním rebrandingu většiny tuzemských a exportních produktů. Celkové investice za minulý rok se pohybují v řádech několika desítek milionů korun.

„Samson je vynikající české pivo s bohatým portfoliem, včetně nealko legendy Samson Pito a ochucených ovocných piv typu radler. Všechny naše produkty jsou z českých surovin a vlastní vody z 274 metrů hluboké artéské studny a já jsem rád, že celkovou kvalitu našich produktů od konce roku ještě výrazně zvedá nový, moderní plnič lahví. Jedná se o největší investici do modernizace pivovaru za posledních 15 let a není pochyb o tom, že se stoprocentně vyplatí,“ říká obchodní ředitel pivovaru Samson David Posekaný.

Nejde o jedinou investici. V pivovaru se měnily vzduchové kompresory a na konci roky definitivně skončilo plnění piva do hnědých NRW lahví. Samson už proto od ledna koupíte jen v modernějších zelených lahvích typu České pivo. Nutné finance ale šly i do přepravek. Pět historicky používaných typů v černých variacích nahrazuje zelená atraktivní přepravka pro všechny piva Samson, a to v souladu s CI pivovaru a novým brandingem. Jen nealkoholické Pito zůstává v modrých, pro něj tak typických přepravkách.

„Jsem si jistý, že Samson teď bude v obchodech rozpoznatelný a nezaměnitelný. Nově se nám podařilo naše produkty zalistovat do Intersparu, u obchodních řetězců Ahold, Tesco a Kaufland jsme náš listing významně rozšířili. Navíc na prodejnách Billa chystáme velkou jarní akci,“ vypichuje obchodní úspěchy David Posekaný.

Exportní značky zúžené nově jen na brandy „Samson“ a „1795“ zase dobývají zahraničí. Na Slovensku slaví úspěchy na gastronomickém trhu, pozice ale získávají i v postsovětských zemích jako je Gruzie, Bělorusko, Ukrajina a dále pak v Číně, nebo Latinské Americe.

„Letos se chceme v Česku zaměřit hlavně na on trade trhy, chystáme projekt na získávání nových provozoven. Zároveň ale připravujeme i produktové novinky. Po loňském úspěchu ochucených piv Samson Mix je naším cílem udržet a přeskočit nastavenou laťku. V plánu je proto mimo jiné i jedna nová a na českém trhu zatím neznámá příchuť,“ přibližuje plány pivovaru jeho obchodní ředitel David Posekaný a dodává: „V loňském roce měla ochucená piva Samson Mix 15% podíl v celkovém objemu prodeje a toto číslo bychom letos určitě chtěli navýšit.“

V České republice bylo Pito poprvé uvařeno v polovině 70. let v Jihočeských pivovarech n.p. (dnešní Pivovar Samson) technologií přerušeného kvašení, která se nejvíce blíží výrobě klasického piva. Pito je nejstarším a nejznámějším nealkoholickým pivem v České republice – značka, která dala jméno celé kategorii nealko piv v České republice.